Klarna i SOFORT w zintegrowanym designie

Grupa kapitałowa Klarna, w której skład wchodzą Klarna, Bill Pay i SOFORT, lider płatności online w Europie, zmienia i ujednolica swoją identyfikację wizualną. W ramach globalnego rebrandingu unowocześniono logo Klarny, powstały też trzy nowe grupy produktowe, które otrzymały charakterystyczne logotypy w pastelowej kolorystyce. Nowa identyfikacja wizualna marki Klarna odzwierciedla intuicyjność i nowoczesność, a także ma zwrócić uwagę młodych konsumentów. Zmiana zacznie obowiązywać od 28 sierpnia br.

Od początku powstania spółki jej celem było uproszczenie metod płatności online. W 2014 roku w wyniku połączenia SOFORT z Klarna powstała Grupa Kapitałowa Klarna. Zatrudnia ona ponad 1500 pracowników i działa na 14 rynkach. W Polsce jest obecna poprzez SOFORT . Nowo powstała struktura łącząca oba podmioty, stała się wiodącym dostawcą metod płatności w Europie. Obecnie dostarcza swoje rozwiązania płatnicze 60 milionom konsumentów i 70 000 sprzedawcom internetowym. 

W dążeniu do zrewolucjonizowania części usług w bankowości detalicznej Klarnie niezmiennie towarzyszy proces ciągłego udoskonalania swoich produktów. Jego celem jest stworzenie najnowocześniejszej platformy technologicznej koncentrującej się na bezpieczeństwie i wygodzie klientów, innowacjach fintechowych oraz prostocie rozwiązań. Stąd też, wejście Grupy w kolejny etap rozwoju, którym jest stworzenie ujednoliconego i nowoczesnego wizerunku pod wspólną marką Klarna. W celu jeszcze lepszego zoptymalizowania procesów zakupowych dla sprzedawców i klientów produkty SOFORT weszły w skład portfela produktowego Klarny – „Pay now.” (płatności natychmiastowe). W ramach zmiany wprowadzono również dwie inne usługi „Pay later.” (płatności odroczone, faktura) oraz „Slice it.” (płatności ratalne), które na chwile obecną, nie będą dostępne w Polsce. Do każdej grupy produktowej stworzono nowe, intuicyjne logotypy, wykorzystujące język obrazu. W połączeniu z nową kolorystyką charakteryzującą się pastelowo różową barwą, powstał ekscytujący design wyrażający nowoczesne podejście do płatności internetowych. Zmiany wprowadzono również z myślą o młodych konsumentach, w szczególności przedstawicielach pokolenia millenialsów, dla których świat nowych technologii jest naturalnym środowiskiem i elementem ich stylu życia. Nowa identyfikacja wizualna ma oddawać kierunek, w którym zmierza firma.

W ostatnim czasie, w ramach Grupy Klarna, zaszło wiele istotnych zmian, Klarna otrzymała pełną licencję bankową, nawiązaliśmy też strategiczne partnerstwo z funduszem inwestycyjnymi Permira. Dzisiaj wykonujemy kolejny, znaczący krok w kierunku stania się najbardziej preferowaną metodą płatności i maksymalnemu upraszczaniu zakupów w sieci. Naturalnym etapem realizowanej strategii rozwoju jest rebranding i ujednolicenie identyfikacji wizualnej produktów Grupy. Odzwierciedla ona cechy, które nas charakteryzują czyli innowacyjność, bezpieczeństwo, wygoda i bezproblemowość płatności. Nawiązuje też do dynamicznie rozwijającego się sektora usług bankowości elektronicznej, którego jesteśmy liderem. Unowocześniona marka Klarna odzwierciedla nasze dążenie do oferowania poszukiwanych przez klientów rozwiązań, takich, w których jedno kliknięcie pozwala im zdecydować w jaki sposób i kiedy zapłacą za swoje zakupy. Poprzez nową identyfikację wizualną chcemy wprowadzić trochę ekspresji w dość monotonny bankowy świat, w którym funkcjonujemy – powiedział Sebastian Siemiątkowski, współzałożyciel i CEO Klarny.

W przypadku marki SOFORT oraz wszystkich rynków na których jest ona obecna, w tym Polski, największa i najbardziej zauważalna modyfikacja z perspektywy partnerów i konsumentów dotyczy oprawy graficznej oferowanej usługi oraz logo. Znak graficzny przedstawia dłoń z palcami ułożonymi w kształcie litery „V”, czyli tzw. wiktorii, na pastelowo różowym tle. W takiej kolorystyce będzie utrzymana cała nowo powstała identyfikacja wizualna, która z pewnością odróżni się od innych podmiotów dostępnych na rynku, podkreślając jeszcze bardziej nowoczesne podejście Grupy Klarna do swoich klientów. W Polsce logotyp usługi SOFORT zmieni się na: „Klarna.” lub „Przelew.”, a jej nazwa: „Przelew elektroniczny” pozostanie bez zmian. Co ważne, produkty firmy zostaną zintegrowane pod kątem wizualnym, ale technologicznie ich funkcjonalność pozostanie bez zmian. Będzie to ta sama szybka i bezpieczna metoda płatności. Tylko niezbędne modyfikacje nastąpią na stronach partnerów SOFORT, gdzie przy wymienionych metodach płatności znajdzie się nowe logo Klarny (w wersji na białym lub czarnym tle). 

 – Od 28 sierpnia konsumenci będą mogli zauważyć na stronach naszych partnerów nowe elementy graficzne w związku z wprowadzonymi modyfikacjami. Logo SOFORT zostanie zastąpione nowym logotypem usługi i logo Klarny. To jedyna zmiana, którą klienci końcowi będą w stanie zauważyć. Natomiast sprzedawcy będą zobowiązani do zmiany logotypu SOFORT. Co bardzo ważne, umowy oraz ich warunki pozostaną bez zmian, jak również osoby kontaktowe ze strony firmy nie ulegną zmianie dodaje Sebastian Siemiątkowski, współzałożyciel i CEO Klarny. 

Więcej informacji o wprowadzonej zmianie na www.klarna.com, a także na stronie instruktażowej dotyczącej niezbędnych modyfikacji wizualnych www.brand.klarna.com.